The Arago room is currently closed.

Utrecht Physics Challenge

Op 6 mei 2017 organiseert het departement Natuurkunde van de Universiteit Utrecht in samenwerking met studievereniging A-Eskwadraat de Utrecht Physics Challenge! Dit gloednieuwe evenement bestaat uit twee onderdelen: de Student Challenge en het Physics Festival. Tijdens de Student Challenge gaan studenten van allerlei niveaus de strijd met elkaar aan tijdens een spannend spel waarbij zij punten verdienen door het beantwoorden van quizvragen bij lezingen van gerenommeerde sprekers, en het vervullen van opdrachten op het Physics Festival. Dit Physics Festival is een interactief natuurkundefestival vol experimenten, activiteiten, shows, spellen, verrassingen, lekker eten en wat muziek, toegankelijk voor iedereen! De hele dag wordt ondersteund door een app speciaal ontwikkeld voor de Utrecht Physics Challenge, en vindt plaats op het Domplein en in het aanliggende Academiegebouw.

Meer informatie is te vinden op onze site http://www.utrechtphysicschallenge.com/.